יום רביעי, 20 בינואר 2010

תרופות לגמילה מעישון, זייבן וצ'מפיקס - בסל התרופות לשנת 2010


תרופות לגמילה מעישון, זייבן וצ'מפיקס - בסל התרופות לשנת 2010.

לראשונה, נכנסו לסל תרופות לגמילה מעישון מסוג זייבן וצ'מפיקס, שיינתנו במקביל להשתתפות בסדנאות גמילה מעישון ל-6,000 חולים, בעלות של 6.6 מיליון שקל. חישוב מספר החולים נעשה על-פי מודל של קופ"ח מכבי, המעריך כי כ-6,000 איש בישראל מבקשים להיגמל מעישון בכל שנה. המודל פעל בתקופה האחרונה בקופה, והשילוב בין סדנאות גמילה לתרופות מוכח בעולם כבעל שיעורי ההצלחה הגבוהים ביותר לגמילה מעישון. מדובר בצעד שגם בוועדות קודמות ניסו לקדם, אלא שתרופות מאריכות חיים תועדפו על חשבון תרופות הגמילה, שמטרתן קידום בריאות ומניעת מחלות עתידיות.

הצעד התאפשר השנה לאחר שלקראת תום דיוני הוועדה, התברר כי לאחר דירוג כל התרופות שעליהן הסכימו חברי הוועדה בעלות של 300 מיליון שקל, נותרו ב"קופה" עוד 50 מיליון שקלים ורשימה מצומצמת של כתשע תרופות עליהן לא היתה הסכמה. אז הציע פרופ' אבי פורת, נציג מכבי בוועדה, להעלות לדיון את תרופות הגמילה שירדו מהפרק בשלב מוקדם יותר של הדיונים.

"גמילה מעישון", אמר יו"ר הוועדה, פרופ' רפי ביאר, "היא חלק חשוב מהרפואה. התרופה האונקולוגית הכי יקרה לא תוכל לחסוך שנים של מחלה כמו תרופות לגמילה מעישון. אני רואה בכך חשיבות ציבורית מדרגה עליונה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה