יום שלישי, 23 ביוני 2009

בי"ח בילינסון מוביל בישראל בהשתלות ריאה


בי"ח בילינסון מדווח על השתלת הריאה ה-100.

ההשתלה ה-100 בוצעה באחייניתו של הרב לאו.

המושתלת, אחייניתו של הרב לאו: "אם לא היו משתילים את הריאות לא הייתי היום בין החיים"

מספר ההשתלות שנערכת בבי"ח בילינסון היא פי שניים יותר מרוב המרכזים הבינוניים בארה"ב

טקס חגיגי במעמד הרב לאו התקיים לרגל השתלת הריאה ה – 100 בבי"ח בילינסון.
ההשתלה שבוצעה בהצלחה ברעיה כהן בת 46 מירושלים ואם לשתיים, אשר סבלה כ – 13 שנים מפיברוזיס ריאתי (לייפת של הריאות - הצטלקויות).

יוסי (בעלה של המושתלת): "רעיה חולה כבר 13 שנה ומצבה הדרדר מאוד בשבעת החודשים האחרונים עד שהיא נזקקה במשך כל שעות היממה לחמצן.
המחלה ממנה רעיה סובלת פוגעת רק בריאות ולכן אנו תקווה שההשתלה תיקלט בקלות רבה יותר.
הפרידה של הבנות (בנות 14 ו – 12), שהיו שותפות בתהליך כולו, לפני ההשתלה מאימן היתה מאוד מרגשת. הדהימה אותי דרך ההתמודדות שלהן עם ההשתלה – הן ארגנו את כל השכנים לתפילות לשלומה, ציירו יחד עם ילדי השכונה ציורים רבים ותיעלו את ההתרגשות לאופטימיות ותקווה שמאוד מעודדות את כולנו.
אני חתום על 'כרטיס אדי' כבר מס' שנים ורואה בתרומת איברים מצווה חשובה מאוד".

ההשתלה בוצעה ע"י ד"ר גידי סהר, מנהל היחידה להשתלות לב וריאה בבי"ח בילינסון, ד"ר מילטון סאוטה, מנהל היחידה לכירורגיה של הריאות וד"ר בוריס גנדל, רופא במחלקת ניתוחי חזה ולב בבי"ח בילינסון בניהולו של פרופ' ברנרדו וידנה.
הרדים: ד"ר יעקב פולק, רופא בכיר במחלקת הרדמה

לדבריו של פרופ' מרדכי קרמר, מנהל המכון למחלות ריאה בבי"ח בילינסון: "השתלת הריאה המאה מרגשת מאוד את כל הצוות שעוסק ללא לאות בנושא ההשתלות. בי"ח בילינסון הוא ביה"ח המוביל בישראל שעוסק בהשתלת ריאות מאז שנת 1997 ומבצע את כל סוגי ההשתלות בישראל. הודות להשתלות המוצלחות, לטכנולוגיה שמתקדמת כל העת ולעבודת הצוות המעולה שכוללת מרדימים, כירורגים, מומחים לריאות, רופאים ביחידה לט.נ. וצוות סיעוד, הארכנו את חיי החולים ושיפרנו את איכות חייהם בצורה ניכרת".

פרופ' ברנרדו וידנה, מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב בבי"ח בילינסון: "בעבר תוחלת החיים של מושתלי הריאות נמדדה בחודשים ואילו כיום מדובר בשנים.
היום המאבק הוא לא רק להוסיף שנות חיים אלא לשפר את איכות חיי המושתלים, ואחת הדוגמאות לכך היא אולימפיאדת המושתלים הבינלאומית, בה משתתפים מדי שנה מושתלי לב וריאות שעברו השתלה בבי"ח בילינסון".

ד"ר גידי סהר: "המודעות לנושא ההשתלות גדלה בצורה ניכרת, עקב כך עלה מספר התרומות. בנוסף, מופנים אלינו להשתלה, עקב התפתחות הטכניקות הניתוחיות ואחוזה ההצלחה הגבוהים, חולים שבעבר לא היתה להם תקווה. 'המירוץ' להשתלת איברים למעשה לעולם לא פוסק.
כיום כ – 35 חולים בישראל ממתינים להשתלת ריאה.
אחוזי ההצלחה שלנו הם גבוהים ביחס למדינות אחרות בעולם – %83 הצלחה להשתלה בשלוש השנים הראשונות. יתר על כן, כמות ההשתלות שנערכת אצלנו היא פי שניים יותר מההשתלות שנערכות ב רוב המרכזים הרפואיים בארה"ב".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה